8.10.18

50 GODINA ČVORA



Pet decenija iliti desetljeća je baš puno godina, držimo se i družimo se (kako ono bi – dodavaljka zar ne), enigmatika nam je pomogla u obje verzije. Razmišljajući o tim godinama prije pedeset ljeta, a i svim proteklim, u ovom ili bilo kom drugom kontekstu, čovjek se sjeti mnogo čega, zasigurno zaboravi mnogo šta, no jedno je sigurno – podsjeti se na onu bezbroj puta ponovljenu „timing je sve“.

Bili smo klinci, nekako se zakačili za enigmatiku, zanimljiv izbor... Generalno nije bila baš privlačna u poređenju sa stripovima, nogometom i drugim daleko opuštenijim aktivnostima tipičnog tadašnjeg tinejdžera. Što god da nas je privuklo enigmatici, koliko god bili ambiciozni, talentirani, radišni ..., teško da bi nas (posebno mislim na generaciju 50 i neke) bilo onakvih kakvi smo „ispali“ u enigmatskom svijetu da nije bilo Čvora (čitaj Štefa Horvata, ovdje paše ona slavna „Jedan čovjek može napraviti razliku“, obećavam, neće biti više izreka...).  Jednostavno timing je bio savršen, zaista je u životu tako – kako se moje vrijeme poklopi sa nekim većim kalendarom tako će biti. Za sebe se sjećam osjećaja gotovo beznadežnosti, vjerovao sam da mogu ponešto solidno napraviti, osjećao volju i potencijal, no sve je to, redakcije, urednici, ugledni autori... bilo nekako obeshrabrujući daleko i nedokučivo. I onda se pojavio Čvor, raz(d)riješio mnogo šta u tom zapetljanom sklopu mojih osjećaja u i oko enigmatike. Odjednom smo svi osjetili da tamo negdje postoje ozbiljni ljudi koji ozbiljno shvataju enigmatiku i istinski žele uraditi dobre i važne stvari toj enigmatici i nama mladima u njoj. Poklopilo se. Odjednom bavljenje enigmatikom u mojim očima izgleda mnogo ozbiljnija i vrednija stvar, nisam se krio, nije to bila sramota, naprotiv, ali sada se dešavaju stvari koje sve skupa predstavljaju i legitimiraju kao kreativnu djelatnost, ozbiljnu i društveno korisnu (ovo za one prepotentne neznalice koji nikad neće odustati od potcjenjivanja našeg igranja riječima). Koliko je mladih početnika dobilo vjetar u jedra, koliko klubova osnovano, enigmatskih izdanja, knjiga, manifestacija ...   moglo bi se izbrojati, ali nema tog „metra“ kojim bi se mogao izmjeriti doprinos Štefa/Čvora i ekipe.  

Niti imam podatke niti volim statistiku. Tih pedeset godina i uticaj Čvora u mom slučaju je mnogo više od statistike, jednostavno baš se poklopilo. Ne kažem da bih odustao od enigmatike da nije bilo Čvora, no zanimale su me i brojne druge stvari, besmisleno je spekulirat šta bi bilo kad bi bilo... A bilo je tako da sam se prihvatio enigmatike kao što se mlad čovjek prihvati nečeg što voli i što odjednom ima puno više smisla, vodi ka lijepim stvarima, kreativnosti, unapređivanju u svakom pogledu, druženju... Stvorena je prekrasna atmosfera, nekako smo iza tih potpisa urednika i autora (plus grad) vidjeli ne samo kolege hobiste već i potencijalne (nakon prvih susreta počesto prave) prijatelje. Proteže se to do današnjih dana i, oprostite mi ako sam prestrog, svijetli u nekim današnjim dimovima, maglama i pomrčinama. Lako ću prihvatiti komentare da sam, ne baš mlad i fizički predaleko od svojih korijena, super nostalgičan na temu starih dobrih vremena, ali ću još lakše argumentirati moju tvrdnju da bismo se svi trebali ugledati u te stare uzore. Enigmatika se jeste razvijala i promijenila u ovih pola stoljeća, ali neke stvari jesu i morale bi biti svuda i uvijek prisutne kada je riječ o kreativnosti, hobijima, javnoj riječi i sl.  Sve smo to učili i, vjerujem, naučili odrastajući zajedno sa Čvorom, zajedno poželjeli dobrodošlicu i pomogli novim generacijama... Svi još trošimo „Čvorov kredit“.  Moja su se enigmatska jedra baš lijepo napuhala, desila se sreća (treba li podsjećati da je jedna od definicija sreće živjeti svoju prirodu, raditi ono što voliš...) - uživao sam u ulozi urednika HIK-a i Orbis-a, vjerovanju da radim nešto dobro i vrijedno i, makar i stoti dio kao veliki Štef, pravim nekakvu razliku, pomognem i unaprijedim. Možda je najveća stvar koju sam na primjeru Čvora naučio upravo to – treba vjerovati i pokušati, raditi teško, kako u Sarajevu kažu upirati i biće hajra iliti dobra. Enigmatika me spojila (na Čvorovoj manifestaciji) sa mojom životnom družicom, enigmatici sam se vraćao  i u mučnim vremenima, enigmatski prijatelji su bili i ostali izuzetno važan dio mog života... enigmatika je i super važan dio mojih planova za budućnost. Čvor je važan dio svega tog pozitivnog, bila je velika sreća biti dio Čvorovih vremena, velika je sreća i čast sada pisati o tome, oprostite mi ako sam previše emotivan, no malo je tako lijepih priča kao što je priča o Čvoru. 
Hajrudin Hodžić


2 komentara:

Neki Tip kaže...

Dragi prijatelju Hajro,
još jednom isprika što ovaj tekst nije tamo gdje smo dogovarali. Ni CIA ne bi otkrila što se događalo dok smo pripremali "Pedeset godina bjelovarskog Čvora". Ne mogu si nikako oprostiti što je tako ispalo.
Hvala ti na svim tim riječima, uvijek sam svakog prijatelja zagonetaka držao svojim prijateljem i nadam se,da će naše prijateljstvo i dalje ostati ...

Hajro kaže...

Svi koji smo radili u vremenskoj stisci, u situaciji kad je sve "za jučer", kad žongliramo bezbroj loptica, ovisimo o drugima ... znamo da se takve stvari dešavaju. Dragi Štef, bilo mi je čast da si me pozvao da napišem par riječi, monografija je prekrasna, susret je bio izuzetan na bezbroj načina, sve skupa dostojno obilježavanje tvog pedesetogodišnjeg rada, zaista imaš puno razloga da budeš ponosan i sretan, a svi mi zadovoljni i zahvalni svjedoci. Još ćemo se prijateljski družiti, raditi, pisati i govoriti. Neka nas ovakvih kakvi jesmo.